Известие

Collapse
No announcement yet.

Смазване на скоростите

Collapse
X
 
  • Filter
  • време
  • Show
Clear All
new posts

  • Смазване на скоростите

    Простете отявленото ми невежество - днес като пристърга от трета на втора се хванах, че не съм наясно с тоя аспект
    Та мазането на скоростната кутия в общата схема на двигателя ли е, или е обособено, че нещо не можах да се ориентирам по схемите в ePER-а...?

    Alfa Romeo 159 SW 1.9 JTDm 16v Elegante+Sport MY.08
    Alfa Romeo 155 1.8TS Sport MY.95

  • #2
    Re: Смазване на скоростите

    Първоначално публикувано от bass
    Простете отявленото ми невежество - днес като пристърга от трета на втора се хванах, че не съм наясно с тоя аспект )
    Та мазането на скоростната кутия в общата схема на двигателя ли е, или е обособено, че нещо не можах да се ориентирам по схемите в ePER-а...?
    отделно е
    а ако е само на втора не е проблем - обикновено се износва синхронизатора защото на втора е най-натоварен
    ако ти се занимава смени маслото на ск кутия не е скъпа процедурата
    Не о хлѣбѣ единѣмъ живъ будетъ человѣкъ

    Comment


    • #3
      е ако е инциденто пристъргал ... добре
      ако почне и да влиза малко по трудно, особено при бързо превключване, начи синхронизатора е тръгнал

      ама тва е положението, додето не се строши, не си струва свалянето на скорости за ремонт
      '04 Alfa Romeo GT 1.9 JTDm Q2 150cv heavily tunned
      '02 Alfa Romeo 166 2.4 JTD Q2 150cv, remapped by Bobo
      '99 Alfa Romeo 145 1.6 TS 120cv - ex

      Comment


      • #4
        Е аз ако си бях задал този въпрос по-рано, щях да сменя маслото на скоростната кутия барабар с другите консумативи
        Но ще имам предвид при следващия "профилактичен преглед", който се задава преди морето

        Иначе скоростите си влизат ОК нагоре, надолу искат малко внимание, а това пристъргване го прави за първи път и не е изключено да е от съединителя (и най-вече работата ми с него), че малко се направих на състезател в тоя момент

        Alfa Romeo 159 SW 1.9 JTDm 16v Elegante+Sport MY.08
        Alfa Romeo 155 1.8TS Sport MY.95

        Comment


        • #5
          нищо й няма
          ще се научеш на двойно амбриране и си шести номер

          Не о хлѣбѣ единѣмъ живъ будетъ человѣкъ

          Comment


          • #6
            Re: Смазване на скоростите

            Първоначално публикувано от търтей
            ...ако ти се занимава смени маслото на ск кутия не е скъпа процедурата
            ако не е сменено при покупката на колата направо отивай в първата масларница да го сменят

            иначе по въпроса, скоростната кутия и диференциала са в общ корпус и се мажат отделно от двигателя
            ИТАЛФЕСТ 2004 - "Барабар Петко с мъжете"


            :biker: ИТАЛФЕСТ 2005 :biker:

            Comment


            • #7
              Първоначално публикувано от търтей
              ще се научеш на двойно амбриране и си шести номер
              И аз тва си помислих, но ме домързя да го напиша

              p.s. За автоматиците съм чувал, че маслото е предвидено за целия живот на възела, но за ръчните кутии явно не е така - заедно с редовната смяна на маслото на двигателя ли се сменя или няма нужда толкова често?

              Alfa Romeo 159 SW 1.9 JTDm 16v Elegante+Sport MY.08
              Alfa Romeo 155 1.8TS Sport MY.95

              Comment


              • #8
                Първоначално публикувано от bass
                ...
                p.s. За автоматиците съм чувал, че маслото е предвидено за целия живот на възела, но за ръчните кутии явно не е така - заедно с редовната смяна на маслото на двигателя ли се сменя или няма нужда толкова често?
                не е вярно това
                при автоматиците дори маслото се сменя по често отколкото при ръчните скоростни кутии
                за алфата е препоръчително на 60 000 км да се сменя маслото
                ИТАЛФЕСТ 2004 - "Барабар Петко с мъжете"


                :biker: ИТАЛФЕСТ 2005 :biker:

                Comment


                • #9
                  ОК, 10x

                  Alfa Romeo 159 SW 1.9 JTDm 16v Elegante+Sport MY.08
                  Alfa Romeo 155 1.8TS Sport MY.95

                  Comment


                  • #10
                    за превключването надолу...
                    забелязал съм че на алфите педалите на спирачката и газата са близко един до друг. аз лично винаги се възползвам от това удобство и спирайки подавам малко газ за да се изравнят оборотите на валовете и нямам проблеми при връщнето на предавките... пък и е рацерско... пък и както съм без гърне хептен...
                    '93 ALFA ROMEO 155 2.0 TS
                    '98 ALFA ROMEO 166 2.0 V6 TB

                    Comment


                    • #11
                      Първоначално публикувано от alf
                      за превключването надолу...
                      забелязал съм че на алфите педалите на спирачката и газата са близко един до друг. аз лично винаги се възползвам от това удобство и спирайки подавам малко газ за да се изравнят оборотите на валовете и нямам проблеми при връщнето на предавките... пък и е рацерско... пък и както съм без гърне хептен...
                      И пука като WRC без гърне нали така така! Рацер! :P
                      Alfa Romeo 145 1.9 JTD

                      Comment


                      • #12
                        Хубаво е всички италянки да се проверяват периодично, че май имат навик да остават сухички в скоростите. До сега доста познати с италянски коли при смяна на масло са източвали малко количество и с ужас са остановявали това
                        Както HF_HPE казва, сменяйте маслото на 60К км или на 2год. и то като двигателното се окислява с времето и губи качествата си. Все пак 2л. х 15лв. не са колкото нови скорости
                        Колкото до хъркането, забелязал съм и при мойта, че ако бързо ги превключвам е възможно да отпусна по-рано съединителя и .... хърррр По-дълбоки легла има 155, за другите не знам и затова по-бързото ръчкане е фактор за хъркане - понякога
                        Има и още нещо, ако е поизносен притискателя (поомекнал) е възможно при определени обороти да се е***а. На Уно-то ми преди да сменя притискателя беше така, за съжаление го разбрах като стана на салата всичко
                        sigpic

                        Comment


                        • #13
                          За протокола:
                          Смених маслото на скоростите/диференциала със синтетично Tutela Synth_нам_си_кво от ТиН (майсторът изхвърли празните кенове преди да преговоря и запомня точно означенията ).

                          И тук (както в темата за амортисьорите) разликата е осезателна - сега скоростите се превклюват без никакво усилие. Освен това при местене на лоста се усеща едва ли не всеки допир на една част с друга - все едно досега в кутията е имало някаква много гъста маса.

                          Alfa Romeo 159 SW 1.9 JTDm 16v Elegante+Sport MY.08
                          Alfa Romeo 155 1.8TS Sport MY.95

                          Comment


                          • #14
                            така и така сме подхванали темата за скоростите и маслото в нея за да не отварям нова тема ще споделя тук и аз своя проблем, значи като карам по продължително време със скорост 170-180км/ч и особено ако превклъчвам от 5-та на 4-та на висока скорост т.е. от рода на 140-150км/ч и карам на 4-та до 180-185км/ч и особено ако времето е топло и след това всичко е улято със масло смисъл по полуоската окачването та чак и по подкалника това ми се случва вече 3 пъти след всеки път ходя на праверка за ниво и т.н. и всичко е ОК маслото бистро абе всичко си е наред майстора каза че се създавало много голямо налягане и през някакъв клапан излизало маслото под вид на пара или нещо подобно, казва ми че това е нормално при такива скорости ама на мен ми се струва че не е много нормално та да питам и вас какво мислите за моя случай дали найстина е нормално или нещо не е както трее
                            п.с.значи като я огледах скоростната кутия ми се стори че го изхвърля(маслото)някъде от мястото където влиза скоростния лост в скоростната кутия
                            ALFA ROMEO 155 T.SPARK 2.0 8V
                            ALFA ROMEO 33 1.5 TI

                            Comment


                            • #15
                              свкоростната кутия си има отдушник,но
                              маслото не може да се загрее толкова че да започне да се изпарява
                              и най-вероятно просто някъде имаш кофти уплътнение
                              ИТАЛФЕСТ 2004 - "Барабар Петко с мъжете"


                              :biker: ИТАЛФЕСТ 2005 :biker:

                              Comment

                              Working...
                              X